Spirit

Bildresultat för spirit film
Spirit handlar om vildhästen på Amerikas slätter som tillfångatogs av "den vita mannen" för att tämjas. Spirit vägrar att knäckas och kämpar emot in i det sista. Den goda "inföding" (indianen) blir en vän på resan genom filmens magiska värld.

Det här är film som man önskar att någon dubbade, tog bort musiken mm men idag är tekniken så avancerad att man kan välja textat o ha ljudet av. Förutom musiken så har inte jag upptäckt något dåligt.

För mig som älskar historia och att bygga vidare utifrån intryck är det ett perfekt tillfälle att studera lite amerikans historia och koloniseringen mm. Eller som min dotter sa, "Vad elaka dom (vita mannen) var!"

Kommentarer

  1. Assalamu alaykom syster,har du några råd till en mamma med småbarn, hur man tidigt kan börja lära de om islam? Vore tacksam

    SvaraRadera
  2. wa aleikom salaam... Du fick mig att fundera en hel del ska försöka samla mina tankar och skriva ner dem inshAllah...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg