Ramadan bok



Sen jag läste det här: 

”Jag hörde Ibrahem ibn Adham säga, ’Min far sa till mig, ’Åh min son, sök efter ahadith och varje gång du hör en och kommer ihåg den så ska jag ge dig en dirham. På så sätt lärde jag mig ahadith.” 

så har jag insett att ibland får man muta barnen. För det finns de barn som lockas av saker...därför fick mitt enda barn som fortfarande är i "pyssleålder" en låda full med grejer till Ramadan. (de andra barnen får annat)


Jag samlade allt möjligt för scrapbooking i lådan. Gjorde en beställning på Panduros rea med klistermärken för 5-10kr. 
Utöver det finns 
Kakjakten (memory med recept som man kan baka, passa A perfekt) från Bokus som jag köpte på rea 30 kr
Jättetjock pysselbok (bokus rea)
Arabiska böcker om Profetens liv, duábok mm.

Planen är att vi ska föra "Ramadan journal" i år med scrapbooking. 
I den hade jag tänkt att det ska finnas; 
Hennes personliga mål
en ayah på arabiska med svensk översättning varje dag
Olika teman beroende på dag. Idag använder vi oss av learningroots.com  activity pac med Ramadans välsignelser - 
helvetets portar är stängda
paradisets portar är öppna
Koranen kom ner i denna månad
Laylatul Qadr
Förlåtelse för den fastande
Skydd från elden osv. 
Meningen är att hon ska gestalta dessa i sin bok på det sätt hon vill. 
Tänkte även klämma in en måne - hur den ser ut dag för dag.  


Så här ser framsidan ut efter decor :) Jättefin bok med tjocka dekorerade papper så kallad art journal (som var på rea hos panduro för 40 kr)...

Kommentarer

Populära inlägg