Profeten Muhammad böcker

SobhanAllah...jag ramlade in på google books och hittade massor av böcker för barn på engelska men grejer är att de är superbilliga. Med fina bilder och enkel text är det lätt att översätta på en gång när man sitter med sitt barn.


FramsidaMina barn som är 13 och 16 har jag laddat ner den här boken  med 30 kapitel om Profetens liv, ett kapitel om dagen. (För endast 10kr) Varje kväll har jag frågesport den som får flest rätt får en present utifrån vem som vinner - allt från en extra timme på PS4 till att slippa disken.








Framsida
Här är en annan med mycket färg och fina bilder för yngre barn.









FramsidaDen här tyckte jag om stilen på så den tror jag att jag läser med A så hon också kan vara med på tävlingen och slå storasyskonen.








Var bara lite uppmärksam på att det i många serahböcker finns en del osanningar. Det beror på att man inte var så noga med autenticitet i början av islam vad gällde historia.  

Kommentarer

Populära inlägg