Allah - uppgifter för äldre barn

jag hittade några uppgifter som mina barn (10-12 år då) fick göra efter vi talat om Allah tillsammans. Vi samlade allt i en "islambok".

Läxdags
I din bok har du förklarat vad som menas med

Tawheed ar-robobiyyah

Tawheed al-Uluhiyyah

Tawheed Asma wa Sifaat

Läs igenom det du skrivit och rätta om något är fel. Berätta sedan för mig vad det betyder.

·         Skriv först hadithen om emans pelare som finns i mitt häfte. Lär dig den till på fredag.

·         Ta fram din religionsbok och skriv 5 saker om Allah som du lärt dig, ex.
Hur vet du att Allah finns?
Varför vi ska vi dyrka Honom?

Skriv den här texten med finaste handstil och gör en ram runt den. Vi gjorde ramar av bilder vi gjort med sockerlösning som ni kan hitta här. Blev jättefint!

Han är den som får havet att storma och kan regnbågen forma.
Han är den som får solen att skina och vinden att vina.
Han är den som får himlen att ändra färg och elden att komma från berg.
Han är den som får månen att lysa och vattnet att frysa.

Han är den som väcker grönskan på våren och släcker stjärnorna med åren. (vet inte vart jag hittade dikten men på nätet..om du känner igen den säg till)

Kommentarer

Populära inlägg