Ärlighet - hjärta

Som vanligt vrider sig bilden när jag lägger upp den :(


Nu när mina barn har mött den svenska verkligheten i området vi bor på så har vi mött dessa lögner... Flickor har en särskild kunskap inom området att tissla och tassla om varandra..hon sa bla bla.. Så det första vi talade om i pysselgruppen var vikten av ärlighet. Här på sidan har jag lagt upp olika berättelser som jag använde mig av men vi pratade även om exempel från livet på gatan utanför huset..

För att få in budskapet och för att de skulle ha nåt att ta på gjorde vi ett collage med ett hjärta centralt i mitten.

Jag klippte ut en tavla av kartong och på baksidan ritade jag upp några ringar som de skulle fylla i varje kväll som de inte ljugit under dagen. Det här var något bara mellan de själva och Allah. Och många av flickorna kom till mig efteråt och berättade hur det hade gått och bara det att de reflekterar är kul tycker jag.

De målade och klippte ut ett hjärta i papper, det stämplades och glittrades och tejpades med washitejp..tyvärr glömde jag att ta kort på alla men två exempel klarade jag av att ta kort på..

Kommentarer

Populära inlägg