Väggcollage för reflektion

Salaam aleikom.. har varit upptagen, tänkte visa er med vad...
Jag har lärt mig att man måste vara kreativ för att nå ut till ungdomar ibland. Ett sett som jag märkt leder till diskussioner och reflektioner, samt att de tar del av det jag vill att de ska läsa/säga/lära är att skriva det på väggen!!!
Sätt upp tavlor med påminnelser, gör en skoltavla som passar in i hemmet o byt ut dina meddelanden med jämna mellanrum.


Så här ser väggen ut innan jag fyllde den med olika budskap. Att väggcollaget skulle vara över TV:n var avsiktligt, då missar ingen det! OBS! Vi har TV men inga kanaler utan det vi ser är sådant vi själv väljer. Anser att det är bäst när barnen inte har tillgång till ett stort kanalutbud, men det är min åsikt. 

Informationen i tavlorna kan lätt bytas ut. Spegeln längst ner till höger är en billig IKEA spegel som målats med "skoltavelfärg" meningen är att Z ska skriva duán för vad man ska säga när man ser sig själv i spegeln på den. 
Av någon anledning har mina bilder på bloggen tagits bort..ska leta reda på dem igen inshAllah och uppdatera.  

OK, man kan skriva det finare men jag hade bara en gipsbit till hands så då blev det så här. Med en svart tavla är det lätt att sudda och skriva nytt när man tycker att alla tagit till sig budskapet. 


En enkel "Astaghfirollah tavla jag gjorde för många år sedan. Varje gång jag ser den påminns jag om att göra stighfar. 


Vi bor ju på landet och då passade ett gammalt fönster in i köket. Fönstret hänger bredvid köksbordet så "bismillah är en påminnelse innan man äter. 

Det här är bara några av de platser jag har fixat till i hemmet med små meddelanden som lätt kan bytas ut hoppas att det gav även dig inspiration att hänga upp duá i ditt hem för dig och dina barn att lära av. 



Kommentarer

Populära inlägg