Ramadan Mobarak vimplar


För ett tag sedan öppnade jag en etsyshop där jag säljer saker som jag känner för att skapa. Ni som läst på min blogg har säkert sett att jag älskar att pyssla. I grunden är jag utbildad sömmerska så mycket av det jag säljer är sytt.





Dessa fina vimplar (de är supersöta om jag får tycka så själv) används för att hålla koll på vilken dag det är i Ramadan. Det är säkert fler än jag som någon gång i Ramadan blir osäker på vilken dag det är och när de udda nätterna börjar. Med denna lilla vimpel kan man hålla koll lättare. Med ett blackboard klistermärke kan du skriva i dagens datum med en krita (eller som jag gör med en posca penna).



Det kommer att komma fler vimplar med "Eid mobarak", bismillah, alhamdolillah osv med tiden. En dag i taget. Man kan köpa direkt av mig eller via shopen.

Jag ogillar att köpa saker då vi i Sverige slänger så mycket gör jag mina saker av material som jag fått. Ni vet de där gardinerna som var felköpta och som hamnade längst ner i lådan eller jeansen som blev för små... Det är inte bara för att det är mode idag utan även för att jag anser att det är ogillat i islam att slösa. Så jag gör nytt av gammalt.

Fler bilder och saker hittar ni på min etsy. 


Kommentarer

Populära inlägg